slakStel, je vindt dat je website vernieuwd moet worden. Het ontwerp dat vijf jaar geleden nog zo modern was, is nu verouderd. Wat doe je dan? Een hele nieuwe website laten ontwerpen en lanceren? Of stap voor stap je website restylen?

Stel dat jij ook die gelikte extra’s wilt die je op andere websites ziet. Of je bedrijf is veranderd en nu past je website niet meer. Of je krijgt minder klanten via je website binnen dan eerst. Dan moet je website op de schop. Maar doe je dat dan in 1 keer, of stap voor stap?

Soms ontkom je er niet aan de oude site in 1 klap in zijn geheel te vervangen. Maar als het even kan, is het meestal beter om veranderingen aan je website stapsgewijs door te voeren, hoe graag je ook in 1 keer een nieuwe look wilt hebben. Waarom dat (vaak) zo is leggen we je graag uit.

bnolletjes

Wie bepaalt of je website goed is?

Natuurlijk wil je dat je website mooi is, maar laten we niet uit het oog verliezen waar hij voor is bedoeld: jouw bedrijfswebsite moet je klanten opleveren. Hij moet dus in de eerste plaats functioneel zijn en goed gevonden worden. Een goede website is een website waar je je bezoekers blij mee maakt. Omdat je website ze overtuigt, vertrouwen wekt, en ze blij maakt. Omdat hij overzichtelijk is en ze snel de informatie vinden die ze zoeken. In hoeverre je website ook fancy en gelikt moet zijn, ligt maar net aan het type klanten dat je hebt en zoekt.

bnolletjes

Nieuw design = nieuwe klanten??

Een heel nieuw design kan je zeker nieuwe klanten opleveren. Het probleem is, dat je dan nog steeds niet weet wat ze over de streept trekt. Is het die mooie slider? Is het het formulier? De plaats van de button? Het nieuwe menu? Of is het alles bij elkaar? Wanneer je stap voor stap dingen aanpast en steeds kijkt wat er gebeurt, zie je welke veranderingen helpen, en welke misschien wel averechts werken. Want, vergis je niet, ook dat kan gebeuren.

bnolletjes

Meten is weten

meten is wetenWanneer je veranderingen aan je website stapsgewijs en planmatig doorvoert, kunt je na iedere stap de tijd nemen om met Google Analytics te kijken wat er precies op je website gebeurt. Want de hamvraag is: wat doen je klanten op je website? Worden zij blij van de veranderingen? Een prachtig nieuw design waar jij blij mee bent, is niet per se de verandering waar je klanten op zitten te wachten. Wanneer je het gedrag van je bezoekers na iedere verandering monitort, zie je precies welke verandering ze wel en niet waarderen.

bnolletjes

Een website is nooit af

We zeggen het vaker: je website is je winkeltje. Etalage, toonbank, schappen, verlichting, gangpaden. Homepage, header, menubalk, contactpagina, productpagina’s. Een goede winkelier is constant bezig zijn winkel fijn en mooi te maken voor zijn klanten. En hij test voortdurend welk product waar in de schappen moet staan, in de etalage of op de toonbank. Zo werkt het ook met een website. De winkelier ziet met zijn eigen ogen wat zijn klanten doen. Met Google Analytics kun jij ook zien wat je klanten in je winkeltje doen.

Heb je nog geen Google Analytics en weet je niet hoe je dit moet installeren en gebruiken? Binnenkort volgt hier een blog over. En natuurlijk helpen we je graag!

Geef mij advies over restylen van mijn website
Wil je je website restylen?

Wil je weten wat voor jouw site beter is: langzaam of snel? Neem contact met ons op; we geven je graag advies.

Geef mij advies over restylen van mijn website