Heb je onze communicatie & marketingtip 1, 2 en 3 gezien? Dus je bent consistent in je communicatie, je weet wie je (gewenste) klanten zijn en je hebt je sociale netwerk op orde?

Tip 4 – val op door het net wat anders te doen

tips-comm-markt-4Dan wordt het tijd dat jij je kop boven het maaiveld uitsteekt. Je wilt immers gezien worden. Met als resultaat: opdrachten! Dus nu wordt het tijd voor rechtstreekse communicatie en profilering.

Inspiratie haal je uit je omgeving. Zie je op televisie een slimme manier? Gebruik dat ook, maar net even anders. Was je op een congres en zag je een collega iets handigs doen? Niet elk idee hoeft uniek te zijn – daarvoor zijn wij met teveel op de wereld, dus gebruik wat je hebt gezien, maar voeg er je eigen smaakje aan toe. Dat doen wij ook – de ideeën hieronder zijn niet allemaal door onszelf verzonnen, hoor.

Dus, waar ben je goed in? En waar heb je plezier in?

Ideeën genereren? Organiseer een brainstormbijeenkomst met mensen uit je netwerk over een thema. Vergeet natuurlijk niet te vertellen wat jouw aanbod is.

Vormgeven? Maak een mooi ZOMERkaartje (of HERFSTkaartje) en verstuur dat (digitaal) aan je netwerk.

Knutselen? Plak foto’s van je werk op een magneet en maak er een give-away van. Leuk voor op de koelkast.

Verwennen? Nodig een paar mensen uit je netwerk uit voor een lekker etentje, maar op zo’n manier dat ze er iets aan overhouden: uitbreiding van hun eigen netwerk, delen van kennis, een gezellig soort intervisie, discussie over een thema etc. En jou onthouden.

Fotograferen en korte teksten schrijven? Maak een interessant blog.

Filmen? Maak een filmpje voor Youtube en Vimeo.

Actualiteit? Check papieren en digitale media en stuur interessante berichtjes door naar mensen in je netwerk – natuurlijk wel met een persoonlijke noot erbij!

Nou ja, kijk om je heen en denk eens gek. En dan gewoon DOEN!

Meer communicatie & marketingtips:

Tip 1: wees herkenbaar en consistent
Tip 2: definieer je ideale klant
Tip 3: vergroot je netwerk met social media
Tip 4: doe eens wat anders
Tip 5: pak door naar ‘live’ contact
Tip 6: bestaande klanten zijn je beste ambassadeur
Tip 7: werk samen met anderen
Tip 8: blijf alert en verander mee