He, he, je bent erin geslaagd. Je hebt klanten, je doet aan klantenwerving en je kunt rondkomen van je eigen bedrijfje. Maar wist je dat veel ondernemers hun bestaande klanten teveel negeren?

Tip 6 – bestaande klanten zijn je beste verkopers

communicatie en marketingWij besteden allemaal veel tijd en energie in het vinden van NIEUWE klanten – zie onze communicatie & marketingtips 1 tot en met 5. Maar juist via bestaande klanten kun je veel makkelijker werven! Want zij zorgen immers voor het olievlekeffect en de mond-tot-mond reclame. Via hen heb je een veel groter bereik dan je ooit in je eentje voor elkaar krijgt. En je netwerk – dus ook dat van hen – is echt je grootste communicatiekanaal.

Dus breken wij hier een lans voor het pamperen van je bestaande klanten. Geef ze aandacht. Verzin een opvallende manier of wellicht heb je voor elk een apart recept.

Stuur jouw relaties ook eens iets door van je klanten, zodat zij via jou meer opdrachten bereiken, in het kader van kruisbestuiving. Samen kunnen wij echt veel meer dan alleen, dat is ons motto.

Doe mee en merk het effect!

Voor meer tips, lees:

Tip 1: wees herkenbaar en consistent
Tip 2: definieer je ideale klant
Tip 3: vergroot je netwerk met social media
Tip 4: doe eens wat anders
Tip 5: pak door naar ‘live’ contact
Tip 6: bestaande klanten zijn je beste ambassadeur
Tip 7: werk samen met anderen
Tip 8: blijf alert en verander mee